Is it 21 years old is big enough??

Persoalan yang menakutkan.. yes! Tahun ni umo bakal mencecah ke angka 21.. Warghh! Tambah lagi satu angka.. dan persoalannya, dah cukup besar ke aku? Tajuk entry nie sama macam status aku kat yahoo dan facebook.. Aku sekarang semakin dilemma.. Lagi besar sesorang tu, semakin dekat dia ke arah tanggungjawab yang besar.. Dah besar, dan dapat plak yang besar... X bestnya.. Kalau la kita boleh stay dgn zaman kanak kanak, mesti best kan... xpayah pikir apa apa pun.. juz main, makan, tido.. Rindunya zaman kanak kanak aku... tak sangka kan, aku dah besar sekarang... bila kita jumpa dengan orang yg dah lama kita xjumpa, baru kita perasan yang sebenarnya kita dah besar.. Bukan budak budak lagi... Dan kita sekarang perlu pegang satu tanggungjawab lagi... Aku penah dengar Dr. Fadzilah Kamsah cakap yang ”setiap fasa kehidupan manusia tu ada keistimewaan yang tersendiri.. So, untuk rasa kenikmatan fasa fasa tersebut, kita kena la hadapinya tersendiri”. Bila dipikirkan balik, betul jugak apa yang dia ckp, klu kita x rasa macam mana kita nak tahu. Bak kata pepatah, tak kenal maka tak cinta. Anyway, sebenarnya aku Cuma rasa takut bila memikirkan masa hadapan yang kita tak nampak. Kita tak tahu apa yang bakal berlaku. Sulitnya!

Tahun 2012 yang penuh misteri!

Dikesempatan ni aku nak wish:

Kepada kawan kawan aku diluar sana yang dah naik pangkat jadi madam, congrats ya! Dan kepada yang baru dapat promotion letter untuk naik pangkat jadi madam tu, tahniah! Anda anda sedang melangkah maju satu tapak ke hadapan !

Selamat Pengantin Baru!

Ingat pesanan ni, jadi isteri dan ibu yang mithali, lahirkan anak2 yang comel yer! Hehe

*Ramainya kawan aku yang dah kawin dan bakal kawin... Anyway, congratulations!



2 comments:

  1. thought-provoking entry ni. semoga kau naik pangkat jugak. cepat-cepat.

    ReplyDelete
  2. sakit mate aku tenung pink kelabu ni... bpinar mate... x dapek ak nak bace coretan mu ini..hukhuk

    ReplyDelete